Myymälän kävijälaskuri

MYYMÄLÄ ANALYTIIKKA – KÄVIJÄLASKURI


Järjestelmämme on niin sanottu kävijälaskuri joka suorittaa myymälän kävijäanalytiikkaa. Käytämme henkilöiden tunnistukseen järjestelmää, joka hyödyntää perinteisiä webkameroita. Koska emme käytä erikoisia laitteita ja kalliita webkameroita tai sovellusalustoja, on järjestelmämme todella edullinen ottaa käyttöön myymälääsi. Analytiikka on katsottavissa reaaliajassa pilvipalvelustamme. Pystymme taltioimaan pitkiltä ajoilta statistiikkaa, joka helpottaa esimerkiksi myymälöiden kävijämäärien seurantaa edellisiltä vuosilta.

Kävijälaskurimme soveltuu niin yksittäiselle myymälälle kuin myös myymäläketjuille. Portaalissamme on selkeästi näkyvissä kaikki toimipisteet paikkakunnittain tai muulla tavalla eroteltuna toisistaan. Käyttäjätasoja on myös mahdollisuus antaa toimipiste-, paikkakunta tai henkilökohtaisesti. Käyttäjätasoilla voidaan määrittää mitä käyttäjällä on nähtävissä ja onko esimerkiksi mahdollista lisätä, poistaa tai muokata toisia käyttäjiä.

Lisäksi kävijälaskuri järjestelmäämme voidaan yhdistää mielipidemittaus. Mielipidemittaus on yleensä tabletti joka sijoitetaan joko kassalle tai sisään- / ulosmenoon jossa asiakas voi painaa helposti kuvaketta. Kysymys laitteeseen voidaan määrittää helposti ja vaivattomasti hallintamme kautta.

Mielipiteen mittauksella on helppo tapa seurata asiakastyytyväisyyttä tai esimerkiksi kuinka mainoskamppajat toimivat. Hyvänä esimerkkinä toimii mainoskamppanja joka on toteutettu useissa eri medioissa. Esimerkiksi kassalla voisi olla kysymys ”missä näit tarjouksemme?”. Vastauksen ei siis välttämättä tarvitse olla ”hymiö” vaan se voi olla myös tekstipohjainen vastaus. Tarvittaessa kysymyksen yhteyteen voidaan lisätä tekstikenttä ja tällöin asiakas voi antaa myös vapaamuotoista palautette.

Olemme kehittäneet myös asiakasmäärästä ilmaisevan lisäosan infonäytöille. Lisäosa kertoo eri värisellä taustalla, asiakasmäärään perustuvan viestin näytöllä. Tämä on erittäin hyvä lisä infonäytöille, nykyisen Covid-19 tilanteen vuoksi. Lisäosa ei välttämättä vaadi erillistä kameraa laskentaan, mutta tarvittaessa esimerkiksi tietylle rajatulle alueelle voidaan asentaa oma kamera laskemaan asiakasmäärää. Tämä lisäosa on helppo ottaa käyttöön vain sitä tarvittaessa ja jättää pois käytöstä, kun sille ei enää ole käyttöä. Lisäosaan voidaan väliaikaisesti käyttää esimerkiksi pienempää näyttölaitetta, joka on helppo sijoittaa myöhemmin eri paikkaan myymälässä.

Ota yhteyttä
Kävijälaskuri eli Lasquri
Kävijälaskuri taustalla ja ruudulla

KÄVIJÄLASKURIN KOKEILU


Koska olemme kehittäneet palvelun edulliseksi ja helpoksi käyttöönottaa, voimme myös tarjota mahdollisuuden kävijälaskurin kokeiluun erittäin helposti. Laitteistomme koostuu yksikertaisuudessaan tietokoneesta ja webkamerasta jotka tarvitsevat internetyhteyden. Palvelun laitteiston asennus voidaan suorittaa toimestamme myymälääsi. Asennuksen jälkeen kalibroimme kameran ja luomme tunnukset pilvipalveluumme josta pääset lähes välittömästi seuraamaan statistiikkaa. Kokeilujaksomme on kaksi viikkoa, jonka jälkeen voit päättää haluatko tehdä sopimuksen palvelumme käytöstä.

Olisi hyvä ottaa huomioon että tietokoneen ja webkameran välillä on riittävän nopea verkkoyhteys. Verkkoyhteys ei tarvitse olla räjähtävän nopea internettiin, mutta sisäverkko tulisi olla nopea. Webkameran ja tietokoneen välillä videokuva siirtyy verkon välityksellä ja tällöin hidas yhteys voi olla ongelmallinen. Tarvittaessa voimme opastaa ja konsultoida myymälässä tarvittavan sisäverkon suhteen.

Ota yhteyttä