Myymälän kävijälaskuri

MYYMÄLÄANALYTIIKKA – KÄVIJÄLASKURI


Järjestelmämme on niin sanottu kävijälaskuri, joka suorittaa myymälän kävijäanalytiikkaa. Käytämme henkilöiden tunnistukseen järjestelmää, joka hyödyntää perinteisiä webkameroita. Koska emme käytä erikoisia laitteita ja kalliita kameroita tai sovellusalustoja, on järjestelmämme todella edullinen ottaa myymälässäsi käyttöön. Analytiikka on katsottavissa reaaliajassa pilvipalvelustamme. Pystymme taltioimaan pitkiltä ajoilta statistiikkaa, joka helpottaa esimerkiksi myymälöiden kävijämäärien seurantaa edellisiltä vuosilta.

Kävijälaskurimme soveltuu niin yksittäiselle myymälälle kuin myös myymäläketjuille. Portaalissamme on selkeästi näkyvissä kaikki toimipisteet paikkakunnittain tai muulla tavalla eroteltuna toisistaan. Käyttäjätasoja on mahdollisuus antaa toimipiste-, paikkakunta- tai henkilökohtaisesti. Käyttäjätasoilla voidaan määrittää mitä käyttäjällä on nähtävissä ja onko hänen esimerkiksi mahdollista lisätä, poistaa tai muokata toisia käyttäjiä.

Lisäksi kävijälaskurijärjestelmäämme voidaan yhdistää mielipidemittaus. Mielipidemittaus on yleensä tabletti joka sijoitetaan joko kassalle tai sisään- / ulosmenon yhteyteen, jolloin asiakas voi helposti painaa haluamaansa kuvaketta. Laitteen esittämä kysymys voidaan määrittää helposti hallintamme kautta.

Mielipiteen mittaamisella on helppoa seurata asiakastyytyväisyyttä tai esimerkiksi kuinka mainoskampanjat toimivat. Hyvänä esimerkkinä toimii mainoskampanja, joka on toteutettu useissa eri medioissa. Esimerkiksi kassalla voisi olla kysymys ”missä näit tarjouksemme?”. Vastauksen ei siis välttämättä tarvitse olla vain ”hymiö” vaan se voi olla myös tekstipohjainen vastaus. Tarvittaessa kysymyksen yhteyteen voidaan lisätä tekstikenttä, jolloin asiakas voi antaa myös vapaamuotoista palautetta.

Olemme kehittäneet myös asiakasmäärän ilmaisevan lisäosan infonäytöille. Lisäosa kertoo näytöllä eri värisellä taustalla asiakasmäärään perustuvan viestin. Tämä on erittäin hyvä lisä infonäytöille nykyisen Covid-19 tilanteen vuoksi. Lisäosa ei välttämättä vaadi erillistä kameraa tehdäkseen laskentaa, mutta tarvittaessa esimerkiksi tietylle rajatulle alueelle voidaan asentaa oma kamera laskemaan asiakasmäärää. Tämä lisäosa on helppo ottaa käyttöön vain sitä tarvittaessa ja jättää pois käytöstä, kun sille ei enää ole käyttöä. Lisäosaan voidaan väliaikaisesti käyttää esimerkiksi pienempää näyttölaitetta, joka on helppo sijoittaa myöhemmin eri paikkaan myymälässä.

Kävijälaskuri eli Lasquri
Kävijälaskuri taustalla ja ruudulla

KÄVIJÄLASKURIN KOKEILU


Koska olemme kehittäneet palvelun edulliseksi ja helpoksi käyttöönottaa, voimme myös tarjota mahdollisuuden kävijälaskurin kokeiluun erittäin helposti. Laitteistomme koostuu yksinkertaisuudessaan tietokoneesta ja webkamerasta, jotka tarvitsevat internetyhteyden. Palvelun laitteistoasennus voidaan suorittaa myymälääsi meidän toimestamme. Asennuksen jälkeen kalibroimme kameran ja luomme tunnukset pilvipalveluumme, josta pääset lähes välittömästi seuraamaan statistiikkaa. Kokeilujaksomme on kaksi viikkoa, jonka jälkeen voit päättää haluatko tehdä sopimuksen palvelumme käytöstä.

Olisi hyvä ottaa huomioon, että tietokoneen ja webkameran välillä on riittävän nopea verkkoyhteys. Verkkoyhteys ei tarvitse olla räjähtävän nopea internettiin, mutta sisäverkko tulisi olla nopea. Webkameran ja tietokoneen välillä videokuva siirtyy verkon välityksellä ja tällöin hidas yhteys voi olla ongelmallinen. Tarvittaessa voimme opastaa ja konsultoida myymälässä tarvittavan sisäverkon suhteen.